müzikçalar

EMPATİ..

18 Kasım 2012 Pazar



  Adını söylemek bir hayli kolay olsada onu gerçekleştirmek de bir o kadar zordur. Empati yaptım bende hayatımda çok değerli olan şeyleri düşündüm. mesela benim zevkim diyebileceğim türden filmler veya animelerle(evet hala anime izliyorum zaten animeler yetişkinler için hazırlanır toplumda bilindiğinin aksine) alay edildiği zaman yaşadığım iç kırıklığının aynının fanatikliğiyle aman sende denilen insanların da yaşadığını fark ettim. Evet bizim ülkemizde futbol -son zamanlar bu tabu biraz yıkılsada- erkek işi diye bilinir. Ve futbolu seven ona ilgi duyan kadınlara hep ütopik bir canlıymış gibi bakılır. Yakın zamana dek arkadaşlarımı anlamaya çalışsamda hep içimden bir nasıl ya sesi yükselirdi. Özenle fönlenmiş saçlarıyla güzelce renklendirilmiş tırnaklarıyla bir kız stadyumda ya da en sevdiği eşarbı güzelim ayakkabılarıyla..  neden olmasın? Bu gizli kanun da nerden çıkmış?
   Ruh ve beden değimliyiz hepimiz?
   İşte mesele bu görünüşümüz tamamen biz değil. Aslında şu ‘biz’ de kim?
  İnsanlar dış görünüş ve cinsiyetleriyle varoldukları gibi hisleriyle arzu ve istekleriylede varlığını belirler. Kalıplara girmek bizim işimiz değil. Yemeği yedikten sonra mı pişiriyoruz ki yaşadıktan sonra bunu yaşadığıma göre bunu seviyorum/sevmeliyim diyelim. Evet empati yaptım,hocanın sorduğu soruyu bildiğim halde yanlış cevapladığım an bana gülenlerin hepsini nasıl da tek tek dövmek istediğimi başka birine gülerken fark ettim.
   Algıda yanılma bizimki hatta algılamama. Sadece anlamaya çalışmak gerekiyor beklide. Ya da durun durun anlamaya çalışmayalım sadece saygı duyalım.
    Evet bugünkü empatimin hüsnü sebepleri beşikt’aşkçılar ve bazı fener fanatikleri ki fenere rağmen çok çok sevdiğim insanlardır.
  Erkek olsun kadın olsun futbolu sevebilir,çocuk olsun yetişkin olsun çizgi film izleyebilir,yaşlı olsun genç olsun konsere gidebilir müzik dinleyebilir,başı açık olsun kapalı olsun çirkin olsun güzel olsun esmer olsun sarışın olsun uzun kısa sarı lacivert siyah beyaz yok yok sarı kımızı olsun J
   Arada bir yapın ya bayağı kafa yorduruyor enerji harcatıyor. Malum herkeste bir enerji patlaması  var bugünlerde hem de en negatifinden.
   Lafı belki dağıttık toparlayamadık ama empati yapıyorum J bu kadarından da sıkılmazsınız canım artık J
saygılarımla

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Design by Pocket